DEN ŽEN



Natáčím: má zavřené oči a mlčí,
jen jeho ruce vykonávají pohyb,
jímž přes smrt přehazuje
plášť neviditelnosti,
což si žena sedící u lůžka
vysvětlila tak, že by otec rád ještě
naposledy pohladil svou vnučku.


Vypadalo to, jako by malá Tereza
obešla postel, přitom ale obstoupila
celý život jednoho muže.
Celých osmasedmdesát let
v jejich nahé pravdě.


Nepociťoval před ní stud,
až po krk vězel ve vaně
napuštěné mlhou, spletené z kopřiv,
divokých malin a jiného trní,
které bujelo za rodinným domem
a vždycky mu pilo krev.


Otevírám dveře všech místností
a vhazuji ten plevel do váz,
z mých dlaní vlétá v ně naráz
a do tebe, dědo, elektřina radosti,
zpívala Terezka a převáděla člověka.


Natáčím: má zavřené oči a mlčí,
uvědomuje si své ruce v pohybu,
jímž přes smrt přehazuje
plášť neviditelnosti,
což nikdo z přítomných nechápe;
její šatník bývá natolik decentní,
že podvazku ni sukně cíp.


Bavme se o módě!, RIP!,
vyjekla dívka do ticha.
Dospělí ztuhli. To bylo na zabití.


Natáčím ale dál, až teď počne
pravé, kruté šílenství miliónů pixelů
vecpaných na prostor 16:9,
zítra ráno se matka vzbudí neodlíčená,
zítra ráno se dcera prvně nalíčí. 










P129 | Rodinná slavnost v jabloňovém sadu (2018–2019) 


Vytvořte si webové stránky zdarma!